هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:00 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
دوشنبه 27 دی 1395  1:28 PM
رییس فدراسیون تنیس روی میز: استان اصفهان یک پشتوانه و تکیه گاه برای فدراسیون است

مهرداد علی قارداشی امیدوار است که ایران با افزایش کرسی ها در تصمیماتی که دو ارگان رسمی در سطح آسیا و جهان در خصوص تنیس روی میز می گیرند سهم بیشتری داشته باشد.

 

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، رییس فدراسیون تنیس روی میز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: داشتن کرسی های آسیایی و جهانی برای هر کشوری بسیار ارزشمند است، تسلط به زبان انگلیسی وهمچنین داشتن ارتباطات خوب دو فاکتور بسیار مهم در وارد شدن به این عرصه است، در حال حاضر افشین بدیعی به عنوان مرد دوم تنیس روی میز آسیا از ایران و اصفهان نماینده کشورمان است که امیدواریم بتوانیم با تربیت و آموزش افرادی که دارای توانمندی هستند، کرسی های خود را افزایش دهیم و در تصمیماتی که این دو ارگان رسمی در سطح آسیا و جهان در خصوص تنیس روی میز می گیرند سهم بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه جایگاه ایران در آسیا خوب است و توانسته ایم ارتباطات و تعاملات خوبی با کشورهای مختلف در زمینه های گوناگون برقرار کنیم. به عنوان مثال با شناسایی آکادمی های کشورهای آسیا به دنبال آن هستیم تا با استفاده از روابط، بتوانیم بازیکنان مستعدی که در جشنوارهای استعدادیابی شناسایی می شوند و همچنین ملی پوشانی که داریم به این آکادمی ها بفرستیم . در آسیا کشورهای چین و کره شمالی شرایط بسیار خوبی با ما دارند البته شرایط کره شمالی برای اعزام زیاد مناسب نیست و ترجیح می دهیم تا بازیکنان آن ها به ایران سفر داشته باشند، کاری که در سال گذشته با دعوت از چند بازیکن آنها صورت گرفت و حتی در لیگ ایران نیز شرکت داشتند.

قارداشی با بیان اینکه کشور چین با توجه به شرایط مالی ما مناسب تر است، ادامه داد: در همین راستا بعد از سفر محمود نظری، دبیر فدراسیون به چین، از پنج شنبه (23 دی ماه ) اولین بازیکن 21 ساله چینی " ژانگ جونتیان " برای مدت سه ماه  برای حضور در تمرینات و مسابقات به ایران آمد. با توجه به نیاز بازیکنان زن  و مرد کشورمان به تمرین در سبک بازی دفاعی و ضربات کات راه دور این بازیکن تجربه بسیاری در این زمینه دارد. ژانگ بازیکن دفاعی است که سابقه قهرمانی و مسابقه در لیگ چین دارد، وی عضو باشگاه لیونین استان شاندونگ یکی از معتبرترین باشگاه های تنیس روی میز چین است. همچنین سابقه نایب قهرمانی در مسابقات تیمی چین را هم دارد.

خروجی تورایرانی تا کنون بسیار خوب بوده است

رییس فدراسیون تنیس روی میز با ابراز خرسندی از وضعیت تور ایرانی گفت: برنامه تور ایرانی بیشتر از روی برنامه مسابقات فدراسیون جهانی الگوبرداری شد و البته تفاوت های آن بر اساس نوع فرهنگ و شرایط ما در ایران است، اما در کل بیشتر قوانین مشابه مسابقات جهانی است تا بازیکنان بیشتر درفضای مسابقات جهانی قرار گیرند.

قارداشی اضافه کرد: در تور ایرانی شرایط به گونه ای فراهم شده تا بازیکنان خوب و مستعد سراسر کشور بتوانند در یک فضا با یکدیگر بازی کرده و یا بازی های یکدیگر را ببینند، همچنین بازیکنانی که تاکنون شرایط بازی با بازیکنان برتر کشور را نداشتند در کلاس درسی نزدیک، شاهد تمرین و بازی این افراد هستند و این می تواند جدای از ایجاد انگیزه های جدید، سکوی پرش و تغییر فکر برای آن ها برای تحول در بازی شان باشد.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام تور ایرانی در سال اول با بررسی تمامی نقاط ضعف وقوت آن تلاش می کنیم در سال آینده بهتر و با کیفیت تر این مسابقات را برگزار کنیم، تلاش و هدف فدراسیون و همچنین هیئت های استانی قوی ما، کمک به رشد و پیشرفت بازیکنان در کنار شناسایی مستعدین و نخبه های این رشته و تربیت آنها برای داشتن تیم های ملی برای کسب جایگاه ها و مدال های آسیایی وجهانی است.

اصفهان یک پشتوانه و تکیه گاه برای فدراسیون است

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تمجید از عملکرد مهدی تکابی طی مدت 4 سال گذشته، گفت: در گذشته با تلاشی که مسئولان قبلی داشتند فضایی مناسب و استاندارد در اختیار ورزشکاران این رشته با نام "خانه تنیس روی میز" قرار گرفت و در حال حاضر رئیس هیئت اصفهان با تعامل با بخش خصوصی و اعتبارات غیر دولتی به دنبال تکمیل امکانات و تجهیزات این مجموعه و بحث خوابگاه آن است که در صورت محقق شدن تحول بسیار خوبی در تنیس روی میز کشور رخ خواهد داد.

قارداشی با بیان اینکه هیئت اصفهان به عنوان یک پشتوانه و تکیه گاه مطمئن برای فدراسیون است، ادامه داد: در میزبانی رده های مختلف سنی به ویژه بانوان، اردوهای تیم های ملی و از همه مهم تر بحث جشنواره های استعدادیابی که در هر دو بخش دختران و پسران بود اصفهان عملکرد خوبی داشت، در واقع ماحصل تلاش 31 استان در زمینه استعدادیابی در اصفهان به نمایش گذاشته شد و بازخورد و خروجی آن زمانی که به مسئولان ورزشی کشور از جمله  دکتر سجادی، دکترطباطبایی و بخش برنامه ریزی فدراسیون ها داده شد بعد از بررسی آن، گفتندد کاش تمام فدراسیون ها همانند تنیس روی میز و هیئت های آن عمل می کردند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با توقعاتی که از تنیس روی میز در کشور ایجاد شده از نظر فنی بتوانیم ارتقاء بیشتری در بحث تقویت قهرمانان و تیم های ملی داشته باشیم و بتوانیم نفرات و ورزشکاران بیشتری را جذب کنیم.

آمادگی بازیکنان منتخب برای حضور در 3 رویداد مهم آسیایی و جهانی

قارداشی از انتخاب بازیکنان برای عضویت در تیم ملی و شروع تمرینات برای کسب آمادگی لازم به منظور حضور در 3 رویداد آسیایی وجهانی خبر داد و گفت: اواخر دی ماه مسابقات انتخابی بانوان در تهران برای شرکت در 3 رویداد جهانی و آسیایی را پیش رو داریم. همچنین مسابقات کشورهای اسلامی باکو، قهرمانی  آسیایی در هوشی چین و قهرمانی جهان در دوسلدورف آلمان که در فروردین، اردیبهشت وخرداد برگزار می گردد، بنابراین بازیکنان باید با آمادگی خوبی در این مسابقات شرکت کنند.

وی در خصوص لیگ برتر گفت: در ابتدای سال، 4 تیم اعلام آمادگی کرده بودند که با رایزنی های انجام شده دو باشگاه خوشنام و قدیمی را دوباره وارد لیگ کردیم، از 5 بهمن مسابقات لیگ با حضور تیمهایی مثل ذوبآهن اصفهان، تاید واتر بندرعباس، صندوق ضمانت صادرات تهران، دانشگاه آزاد و رعد پدافند آغاز می شود.